Foro-Bomberos
    Búsqueda Avanzada
homex > Zona General > Realimentación de experiencias
Risc químic
El Bombero Malavida
firerescue-x
Responder
 
Visitas a este tema:   2.373
Añadir a FavoritosAñadir a Favoritos No estás suscrito a este tema Suscribirme Buscar en Tema
Antiguo 19/02/13, 13:52   #1
user1241
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar-azul-
Fecha Registro: dic 2012
Mensajes último año: 0
icon Risc químic

Molt bones, tinc un gran dubte que em ronda pel cap. Al final no sé si és cosa meva que sóc un neuròtic o cosa dels altres.
Exposo el tema i vosaltres ja em direu:
En risc químic, quan vaig estara l'escola ara farà un any llarg o dos, vam fer unes pràctiques de simulacre de risc químic on hi havia una cuba que perdia un pructe líquid corrassiu.... L'actuació consistia en un primer rescat del conductor i posterior taponament de la fuïta amb el nivell dos. A la formació ens van dir que sempre que hi hagi un risc químic i s'utilitzi el nivell II hi ha d'haver una descontaminació preparada.. i el corresponent AGO.
Bé, aquests dies a la meva regió hem fet pràctiques de posar-se el nivell II. I a més just després de fer les sessions de pràctiques, hi va haver un servei de cuba amb corrossiu volcada amb pèrdua de producte.... Per ara tot guai, fins que entres de guàrdia i et trobes els tratges taronges que han fet servir en el servei, penjats al sisí del parc secant-se......
La meva pregunta és, això no s'ha de quedar al servei esperant que l'Agència catalana de residus ho posi en un bidó i ho gestioni? No hi va haver cap ECO que això ho tingués en compte? Ja no tic els bombers del servei... Sóc jo el raro? .....
Es repeteix molt que a les pràctiques i a les formacions es fan unes maniobres correctes i ben fetes, i en els serveis es fan unes altres, que no són correctes. ...
Ja direu companys.
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 20/02/13, 00:25   #2
user2
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
xcinco
avatar_
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
icon

Hola Albert.
Vi las fotos en el tweeter:
http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/detall.do?id=182967&idioma=0

El producto parece ser el ONU 3264 - SULFATO FERRICO 43-45% DISOLUCION
Parece algo corrosivo (es un sulfato) y es un ácido.

La ficha que adjunto sólo habla de disolución con agua y neutralización con cal. Es decir lo trata como un ácido inorgánico más. Supongo que si se hace con mimo, el lavado de los trajes seguramente no es imperioso el tratamiento especializado ulterior. Aunque te lo digo yo que soy más de bits que de probetas. bochorno
Imágenes adjuntas
Haz clic en la foto para verla a tamaño completoHaz clic en la foto para verla a tamaño completo
Archivos Adjuntos
Tipo de Archivo: pdf 3264.pdf (23,2 KB (Kilobytes), 22 visitas)
Aviso a Organizadores   Citar
Responder


near-miss
servicios-emergencia
Català Español
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. - La zona horaria es 'Europe/Madrid'. Ahora son las 14:43.
Página generada en 0,136 segundos con 28 consultas.

Enter the remote URL in the following field:

Fetch URL Info ajax-loader
left right