Foro-Bomberos
    Búsqueda Avanzada
homex > Zona General > Herramientas y técnicas de actuación
La MAIF
todoemergenciasx
Nuevas Preguntas paa Bomberos
Responder
 
Visitas a este tema:   2.794
Añadir a FavoritosAñadir a Favoritos No estás suscrito a este tema Suscribirme Buscar en Tema
Antiguo 22/05/13, 01:07   #1
user1596
TER-TC
Bomber Generalitat
xuno
avatar_
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
icon La MAIF

Hola, ja tenim l'estiu a sobre tot i que no és nota gens....i m'agradaria parlar de les famoses maniobres d'autoprotecció amb les seves variants i concepcions....

Al meu entendre aquesta maniobra no s'hauria de fer mai, abans d'arribar a aquesta situació és que han sortit malament moltes coses o bé no s'han fet. En tot cas, es una seqüència d'accions on es busca sobreviure...

Jo explico el que faig i ho intento justificar.

La dotació consta de 3 bombers i 3 peons forestals, i BRP o BFP.

L'objectiu és muntar una mànega de 25 que alimenta l'acortinador i una altra mànega amb un llança selectora com a plan B.

Rols:
Conductor: engrava bomba i és l´unic que manipula a bomba.
1 Bomber + 1 Peó: el bomber col.loca l'acortinador i el peó li pasa el racord per sota el camió.
2 Peons, 1 desbloqueja el carret de 1er socors i ajuda a tibar i l'altra porta la llança fins al peu de la cabina.
1 Bomber/Caporal/Sargent: Comunica a Control la situació, activa els ruixadors i ajuda en els imprevistos que vagin sortint.

Cada persona NOMÉS te una funció i un objectiu, quan acaba entra a la cabina del camió.
Prefereixo la mànega del rodet perquè:
Sempre està disponible.
No hi ha confusió amb altres mànegues.
Hauria de portar la llança adient incorporada.

Aquesta maniobra es pot fer en 30 a 40 segons (un pique entre torns ajuda a baixar tempsburla)

Hi ha més coses....
Imágenes adjuntas
Haz clic en la foto para verla a tamaño completo
Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat.
No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes.

Última edición por Ivan Bagan; 22/05/13 a las 01:18.
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 24/05/13, 12:25   #2
user1241
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar-azul-
Fecha Registro: dic 2012
Mensajes último año: 0
icon

Quan estava de pràctiques a granoller, amb la columna "mobris", l'acortinador portava una bifurcació posada al retrovisor de la porta contrària per on ve el foc, com aixeta, per a no tenir tota l'estona l'acortinador encès. La línia de l'acortinador portava 2 mànegues.
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 24/05/13, 13:00   #3
user2
ametlla - torn C
Bomber Generalitat
xcinco
avatar_
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 1
icon

La idea del bifurcador es muy interesante. Yo al menos lo veo así porque el consumo del acortinador es alto, y con la llave cerca puedes regular ahorrando según veas.

Algún vehículo tiene el carrete de socorro no operativo, por eso de que se utilizan poco, pero la idea de diferenciar mangueras con facilidad es buena.

Nosotros también tenemos acortinadores, pero el consumo también hay que tenerlo en cuenta. En este caso una etiqueta al menos....Dubte sortida 25mm en BFP Mercedes Atego
Imágenes adjuntas
Haz clic en la foto para verla a tamaño completo

Última edición por Pablo Castro; 16/07/13 a las 11:07.
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 24/05/13, 20:49   #4
user1596
TER-TC
Bomber Generalitat
xuno
avatar_
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
icon

Mmmm, no estic massa d'acord amb el tema de la bifurcació com aixetaduda

1.Implica tirar dues mànegues i la bifurcació+reducció i tenir molt clar com les connectes.
2. Amb la manegà d'autoprotecció ja son tres mànegues al terra i fent bucles.
3. Jo entenc al maniobra com un cas extrem d'atrapament i no tens temps de fugir (o no saps on fugir) per tant no espero que arribi el foc. Això ho dic per el tema de l'avantatge de tenir un clau.
4. Tot i així si muntes l'acortinador obres l'aixeta i no dones pressió tampoc surt tanta aiguaguino

Jo proposo donar les revolucions a la bomba (o donar pressió com vulgueu) des de la cabina, trepitjant el accelerador.

Te l'avantatge que controlant el nivell de la cisterna que hi ha a la cabina pots apurar més o menys, no sé si m'enteneu.

L'inconvenient es que si has de sortir de la cabina et quedes sense pressió...enfadado, pots posar alguna cosa de tope a sobre de l'accelerador però és molt cutre.

El carret de primer socors s'usa molt pocok però hauria de funcionar perfectament, i encara que el vehicle estigui sense cap manega almenys això si que ho portarà....
Ens arrisquem molt per salvar vides salvables.
Ens arrisquem una mica per salvar la propietat.
No ens arrisquem gens per salvar vides i propietats ja perdudes.
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 13/06/13, 17:47   #5
user217
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar-azul-
Fecha Registro: abr 2012
Mensajes último año: 0
charla gràcies per les explicacions

Potser ara val la pena practicar-ho una mica i així veure "les dificultats" i avantatges de cada una.

Salut
fuego
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 16/07/13, 17:23   #6
user1571
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar-azul-
Fecha Registro: mar 2013
Mensajes último año: 0
icon

Del que heu comentat em quedo amb unes quantes idees:

1. Un home una acció ( bona idea tot lo de la bifurcació però la gent te masses coses al cap)
2. Posar un petit recordatori de temps i feines al vehicle( durada ruixadors, acortinador i llança)
3. Introduir a aquesta pràctica la col·locació dels equips d´intervenció i ERA.
4. Tenir clar quina llança utilitzar.(selectora de cabal).
Aviso a Organizadores   Citar
Antiguo 16/07/13, 20:05   #7
user31
Usuario
Bomber Generalitat
xuno
avatar-azul-
Fecha Registro: mar 2010
Mensajes último año: 0
icon

La maniobra sembla bona.. pero veig preocupant el consum d'aigua. Si anem amb poca aigua, 1/4 de cuba, pot ser dificil portar la a terme. Tot I així. .. la practicaren a veure que tal.
Aviso a Organizadores   Citar
Responder


near-miss
servicios-emergencia
Català Español
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. - La zona horaria es 'Europe/Madrid'. Ahora son las 16:33.
Página generada en 0,152 segundos con 29 consultas.

Enter the remote URL in the following field:

Fetch URL Info ajax-loader
left right