homex > Zona General > Herramientas y técnicas de actuación
Pràctica amb cordes i material de rescat.

Antiguo 04/01/13, 19:49   #1
Fecha Registro: dic 2012
icon Pràctica amb cordes i material de rescat.

Hola molt bones, avui estant de guàrdia hem fet practiquilla amb cordes i el poc material de rescat que tenen les nostres motxilles de rescat del 40, no vull entrar en el per què estan així i no estan millor frown
Adjunto un document que ens ha arribat de la regió de lleida, que ells tenen com a fitxa per a fer pràctiques durant la guàrdia que envia la regió. També un altre on hi hem posat 2 coses que hem per passar l'estona wink
Tipo de Archivo: pdf FITXA motxilla salvament.pdf (982,8 KB (Kilobytes), 265 visitas)
Tipo de Archivo: pdf politges i tensor amb corda.pdf (8,20 MB (Megabytes), 290 visitas)

Última edición por Pablo Castro; 04/01/13 a las 23:42.
Antiguo 04/01/13, 23:39   #2

Muy interesante, Albert. perfecto

Me ha gustado especialmente las fotos de anclajes de fortuna y el tensor con dos mosquetones. Conocía una versión con un sólo mosqueton, pero el montaje no es tan sencillo. Este sí lo veo más bomberil ok

El ballestrinque+escape para manguera en la barandilla lo pruebo la próxima guardia duda.
Antiguo 05/01/13, 12:38   #3
Fecha Registro: dic 2012

A la foto de la mànega a la barana, l'he posat agafant-la molt a tocar del ràcord. Bàsicament perqué el troç de mànega tallat no era més llarg si ho fem amb una mànega sensera, entenc que el ràcord estaria al replà a on posarem la mànega d'espais reduïts ( la d'atac ) i a x distància del ràcord la lligariem a la barana.
Antiguo 08/01/13, 14:08   #4

Hoy hemos practicado el tema del tensor.

En efecto esta versión es mucho más práctica que la que conocía. No hay cálculos de cuerda necesaria (se necesita el doble de cuerda de la distancia a salvar) y es muy muy simple. ok

Proponemos una versión alternativa cuando uno de los puntos de fijación no permite que la cuerda deslice. El enganche inicial de mosquetones ya no tiene por qué hacerse a medio recorrido (se puede hacer más próximo al punto no deslizante).
Antiguo 09/01/13, 11:10   #5
charla

Ostres de puta mare això el nus fixe. No m'havia passat pel cap.
Sempre compartir les coses mostra noves maneres de fer. perfectook
Antiguo 10/01/13, 18:38   #6
Fecha Registro: may 2012

Jo sempre n'hi he dit "nus tensor", però el seu nom propi és "nus passabloc".

Jo el faig una mica diferent del que hi ha a la foto, però en essència és el mateix: 2 trams de corda a un costat i 3 en l'altre, com més llarg sigui el tram de 3, més curt és el conjunt (és la regla mnemotècnica per enrecordar-me com es fa duda).

Si en comptes de fer-lo amb els mosquetons es fa directament corda amb corda queda molt més ferm i li costa més afluixar-se, ja que treballa per frec. Per contra al tensar també s'ha de tibar més fort.
Tingueu present que, a base de sacsejades, si en algun moment perd la tensió, es pot anar afluixant de mica en mica. Amb un tros de cordino o cap de corda sobrant d'algun nus, jo faig un relligat per sobre les cordes (del costat que n'hi ha tres millor) apretant-les entre sí per tal que freguin més entre elles, por si aca.

Última edición por Jan Esquerra; 10/01/13 a las 18:41.

nudos, nusos, rescat urbà, rescate urbano